torsdag 18. oktober 2012

"Den som venter på noe godt..."

 
...venter ikke forgjeves!
 
Og det kan man vel trygt si om denne prosessen her. En ting er å bygge ferdighus, men når man selv tegner et hus ned til hver minste detalj, og man selv har ansvar for å leie inn byggmester, elektrikere, rørleggere ++, - tar ting plutselig litt lengre tid. Bare det å overføre skjøtet på tomten fra besteforeldrene mine og over til oss, tok over 6 måneder. Byråkratirot! Men nå lyser det endelig i enden av tunnelen, og til sommeren er vi forhåpentligvis innflyttet i det nye huset vårt! FORHÅPENTLIGVIS!!
 
 


Her ser dere huset fra sør. Jeg kan jo ikke avsløre FOR mye. Det lille utbygget blir vaskerommet. Jeg skal holde dere oppdatert så godt jeg kan, men jeg kan allerede avsløre hvitmalte gulv, kakkelovn, stukkatur, takrosetter, brystningspanel, badekar med løvebein, walk in closet ++ - Ja, hele nesten 350 kvm å boltre seg på!
 Jeg tror vi vil få det bra!


For english or any other languages; press the Google translater-button on the right side and select your language. Enjoy your stay!

8 kommentarer:

Marthe sa...

woow nydelig hus:) vi bygger å sveitserhus,men bare på230kvm ;) kjempe stort hus dere får, det er en lang prosess å få alt til å gå på skinner;) vi er snart ferdige med det utvendige, legger deg til på bloggen min,blir spennede å følge deg:)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Wow - dette ser flott ut!! Gleder meg med deg! Lykke til med prosessen.

Klem fra Hjørdis

Heims verden sa...

Det så helt utrolig flott ut! Jeg skal følge med:D

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!

Ja dette tar tid:)Men så utrolig fint et hus,elsker utskjæringene:)
Drømmehus:)

Blir gøy å følge dere:)

Ha en fin helg alle sammen:)

Klem Linda:)

Skogland sa...

Wooow...litt av et drømmehus!!! Og for en boltreplass dere får! Her bor vi 4 stk på 86kvm i det gamle husert vårt.. Lykke til! Det er mye jobb, men tenk så flott dere får det.

Klem fra Fru K

Anonym sa...

Ååå..det huset det ser lekkert ut! Hadde vært gøy å sett det nå, regner med at det står ferdig:)

Anonym sa...

Hvordan går det med byggingen? Er innom bloggen av og til og håper på oppdateringer. Spennende å bygge hus...
E

Anonym sa...

Hei. Jeg ble så inspirert da jeg så bildene av spisestuebordet ditt at jeg har lyst å gjøre det samme. Jeg lurer bare på hva du gjorde for å ikke søle maling på de svarte smigjerns-detaljene. Hilsen Kaja.